Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
I. Pojęcia ogólne
Sprzedawca – firma Konrad Bysiek Kobylopment z adresem siedziby: Spacerowa 28, 33-140 Brzozówka, NIP: 6772440802 zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Komunikacja Drogą Elektroniczną – Komunikacja pomiędzy stronami za pośrednictwem poczty elektronicznej (klonyperfum@gmail.com) oraz formularzy kontaktowych dostępnych na stronie www.
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu internetowego Pachnidełko i dokonująca zakupów.
Konsument – klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Sklepie internetowym Klony Perfum w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego).
Przedsiębiorca – klient będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 431 Kodeksu cywilnego), dokonujący zakupów w Sklepie internetowym Klony Perfum w zakresie tej działalności.
Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
Sklep internetowy Klony Perfum – prowadzony przez Sprzedawcę sklep internetowy, dostępny pod domeną internetową: www.klonyperfum.pl.
I. Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera.
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Włączona obsługa plików cookies.
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez klientów przeglądających zawartość Sklepu lub składających zamówienia w naszym Sklepie, składania zamówień na oferowane przez nas produkty oraz warunki ich dostawy lub ich reklamowania.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 3 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
III. Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Imię i nazwisko, adres zamieszkania, e-mail.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane na stronie Sklepu.
IV. Zasady składania zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie).
- Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny).
- Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji.
- Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- Kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie.
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów dostawy przesyłki.
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
V. Czas realizacji zamówienia
Zamówienia złożone w naszym sklepie internetowym są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego, co obejmuje proces pakowania oraz wysyłki towaru. Czas dostarczenia zamówienia zależy od wybranej metody dostawy i może się różnić w zależności od przewoźnika oraz miejsca dostawy. Szczegółowe informacje dotyczące przewidywanego czasu dostawy są dostępne podczas wyboru metody dostawy przy finalizacji zamówienia.
VI. Oferowane metody dostawy oraz płatności
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
- Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,
- Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
- Przesyłka paczkomatem.
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przy odbiorze
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
- Płatności elektroniczne
- Płatność kartą płatniczą.
Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu.
VII. Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności natychmiast po złożeniu zamówienia – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
4. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
5. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
VIII. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
IX. Reklamacja i gwarancja
- Reklamacje mogą być składane przez Klientów, którzy dokonali zakupu w Sklepie.
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku stwierdzenia wad fizycznych, które obejmują wszelkie niezgodności produktu z umową, w tym uszkodzenia mechaniczne, wady fabryczne oraz inne defekty.
- Procedura składania reklamacji
Reklamacje należy składać pisemnie na adres e-mail Sklepu: klonyperfum@gmail.com. W treści reklamacji Klient powinien zawrzeć:
– Imię i nazwisko Klienta,
-Numer zamówienia,
-Dokładny opis wady,
-Datę zakupu produktu,
-Oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji (np. wymiana, zwrot pieniędzy). - Termin rozpatrzenia reklamacji
Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania. W przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji lub przeprowadzenia ekspertyzy, Sklep poinformuje Klienta o przedłużeniu terminu rozpatrzenia reklamacji, wskazując nowy termin, który nie może przekroczyć 30 dni kalendarzowych. - Sposób rozpatrzenia reklamacji
Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji Sklep:
-Naprawi wadliwy produkt, lub
-Wymieni produkt na nowy, lub
-Zwróci Klientowi całość lub część ceny zakupu, w zależności od charakteru wady.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Sklep poinformuje Klienta o przyczynach odmowy oraz o możliwości odwołania się od decyzji.
X. Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
XI. Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.